Какво всъщност е лендинг пейдж


лендинг пейдж

Страницата, способна да продаде онази услуга, от която потребителят се нуждае.

Лендинг пейдж (страница) – сайт с една уеб страница, която се състои от няколко блока. Той се различава от сайтовете, които по принцип познаваме по това, че приключва своята функция с извършването на определено целево действие от клиента. Например, ако потребител е посетил обикновен сайт с много страници, то преминавайки през тях той се сблъсква с различна информация. В резултат на това, клиентът не открива нужната му информация и в крайна сметка си тръгва, без да закупи нищо от сайта.

Докато в целевата (лендинг) страница – потенциалният клиент няма къде да отиде, защото му е предоставена само онази информация, която е поместена на самата страница. След като скролва страницата надолу, той преглежда обстойно офертите и се натъква на онези опорни точки, които му дават възможност да осъществи моментално действие – да направи заявка, да извърши телефонно обаждане, да се регистрира и т.н.

Лендинг страницата притежава по-голяма ефективност от един мултифункционален сайт, тъй като болшинството от потребители има нужда от точно, просто и разбираемо представяне на продукта или услугата. Сложният сайт не може да предложи това, защото посетителят се разсейва от разнообразната му информация и „забравя“, че е дошъл тук, за да пазарува.

За да се разреши този проблем, се появява Landing Pageстраницата, способна да продаде онази услуга, която влиза в интересите на повечето потребители. Като цяло, лендинг страниците се използват от доста време в глобален мащаб.

Разбира се, като всяка друга страница и целевата си има своите плюсове и минуси. Основен недостатък е, че тя не може да бъде използвана като основен сайт за кампанията. Задачата ѝ е да продаде конкретната стока (предлагаща се в сайта), а не да информира клиента.

Поради тази причина евтиният трафик на търсене, който обикновено се настройва на мултифункционалните сайтове, няма да даде особено висока конверсия на лендинг страницата. Това е така, защото в процеса на търсене често се появяват и такива потребители, които не са заинтересовани от покупка. Не е ефективно да се използват целеви страници за привличане на мащабен поток от посетители.

От друга страна, основният недостатък се явява и нейно предимство. Тъй като лендинг пейдж-ът е целева страница, която поднася продаваща се оферта и посредством няколко блока описва конкретна стока или услуга, то тогава е много по-изгодно трафикът да се насочва към целевата страница.

С други думи: привличат се именно онези потребители, които в определен момент се интересуват точно от този продукт. И този продукт се намира в мултифункционалния сайт, който посредством лендинг страницата привлича точните потенциални клиенти.

Целевата страница предлага на търсещите именно това, което искат да закупят в момента. По този начин ефективността на онлайн търговията се определя от качеството на входящия (целевия) трафик и способността на лендинг страницата да заинтригува потребителя, като да го накара да купува.

За да се сведе максимално трафикът към целевата му насоченост, се използва рекламата. Именно затова целевите страници се използват за рекламни кампании. Например в Google Adwords. С това се обяснява причината защо тези страници трябва да имат висока конверсия (не по-малко от 3% в зависимост от особеностите на съответната бизнес ниша) – за да могат да се възвърнат вложените в рекламата средства с помощта на привлечените клиенти.

Отчитайки факта, че обикновеният сайт има конверсия не по-малка от 0,5%, не е сложно да се досетите колко по-ефективна за онлайн продажбите се явява лендинг страницата.


author

Виктория Дичева

Преводи от и на английски и руски език. Писане на авторски статии, ревюта, рекламни текстове и перифразирането им за уеб.

Едно мнение за “Какво всъщност е лендинг пейдж

Вашият коментар

Уважаваме твоята поверителност и затова деактивирахме полето за вписване на имейл и записването на IP.

Не се толерират мнения с ключови думи вместо с реално име.